نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هنر و سینما و آدرس cinemagaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مروری بر آثار حمید جبلی در فستیوال «نسیم شرقی» کانادا

مروری بر آثار حمید جبلی در فستیوال «نسیم شرقی» کانادا

به گزارش سینمانگار، فستیوال «شش هفته با هنر ایران» قصد دارد تا در اولین دوره مستقل بخش سینمایی خود، که «نسیم شرقی» نام دارد، مروری بر آثار حمید جبلی در مقام فیلمساز داشته باشد.

پویان طباطبایی، دبیر فستیوال «شش هفته با هنر ایران» در این باره گفت: «به دلیل استقبال چشم گیری که از بخش سینمایی دوره قبل شد، در جلسه ای که با اعضای کمیته برگزاری (متشکل از کیهان مرتضوی، فرهاد آهی، مصطفی عزیزی و ساسان باقرپور اسوندی) داشتیم، به این نتیجه رسیدیم تا بخش سینمایی را هر ساله، به شکل مستقل و بین المللی، با نام «نسیم شرقی» برگزار کنیم و در بخش جانبی «مروری بر آثار هنرمند» از حمید جبلی دعوت کنیم تا با سه فیلم «پسر مریم»، «خواب سفید» و «آبدارچی» در تورنتو حضور پیدا کند.»

فستیوال بین المللی فیلم «نسیم شرقی» در دو بخش کوتاه و نیمه بلند در شاخه های مستند، داستانی و انیمیشن، پاییز سال 1392 در کانادا برگزار خواهد شد و فراخوان بخش مسابقه آن پس از تعطیلات نوروز اعلام می شود، تا هنرمندان علاقمند به شرکت در این فستیوال، آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:41 ] [ ابوالفضل صفری ]

دوره بلند مدت آموزش انيميشن در انجمن سينمای جوانان ايران آماده بهره برداری شد

دوره بلند مدت آموزش انيميشن در انجمن سينمای جوانان ايران آماده بهره برداری شد

به گزارش سینمانگار، روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران گزارش داد: پس از پي گيري و تلاش معاونت آموزشي و فرهنگي انجمن در جهت تدوين دروس آموزش بلند مدت يكساله فيلمسازي و بازنگري دروس كارگرداني 1، فيلمنامه نويسي 1 و تصويربرداري و همچنين  گزارش نويسي، به منظور بهبود كيفيت آموزش در دفاتر تابعه اين انجمن و در پي آن آموزش دوره هاي تكدرس مشاغل سينمايي اين بار با توجه به نياز سنجي آموزشي صوت گرفته از طريق مدرسين، مسئولين دفاتر، هنرجويان، علاقه ندان و كارشناسان سينمايي براي آموزش انيميشن در سطح گسترده و فراگير در سطح كشور، اين معاونت طراحي و تدوين اين دوره ها را به پايان رساند.

سعيد ربيعي معاون آموزشي و فرهنگي انجمن در اين رابطه گفت: طراحي دوره بلند مدت انيميشن يكساله به منظور ايجاد يك پايگاه براي جوانان مستعد سراسر كشور به اتمام رسيد و اين دوره ها آماده بهره برداري شد.

مهندس ربيعي گفت: جديدترين فعاليت معاونت فوق براي اجرا در سال 92  تهيه طرح درس و آمادگي جذب هنرجو براي دوره بلند مدت يكساله آموزش انيميشن است.

وي همچنين آغاز اين دوره ها را از سال 92 در چندين مركز منتخب استان كه امكانات نرم افزاري و سخت افزاري ايجاد دوره ها را دارند ذكر كرد و در ادامه افزود: هنرجويان در اين دوره ها طي چهار ترم مباني هنرهاي تجسمي، كارگاه طراحي؛ آشنايي با تكنيك ها و فرآيند توليد انيميشن، عكاسي ديجيتال و نرم افزارهاي مرتبط، داستان و فيلمنامه نويسي انيميشن، آشنايي با مباني تدوين و صدا، آشنايي با استوري بورد و لي اوت،كارگاه حركت و زمان بندي در انيميشن، طراحي شخصيت در انيميشن، طراحي فضا در انيميشن، طراحي حركت، كارگرداني انيميشن، نورپردازي و تصويربرداري در انيميشن، كارگاه انيميشن دوبعدي و كات اوت، كارگاه  نرم افزارهاي انيميشن دوبعدي و سه بعدي، كارگاه انيميشن عروسكي و خميري، كارگاه انيميشن سه بعدي كامپيوتري و در پايان پروژه پاياني را پشت سر خواهند گذاشت.

در پايان اين خبر آمده است به زودي نحوه جذب هنرجويان ، مراكز استانها كه نسبت به آموزش اين دوره ها اقدام خواهند كرد و همچنين زمان آغاز دوره ها از سوي معاونت آموزشي و فرهنگي اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:38 ] [ ابوالفضل صفری ]

گزارش مشروحی از برنامه شب گذشته «هفت»

گزارش مشروحی از برنامه شب گذشته «هفت»

ه گزارش سینمانگار، آخرین برنامه مجله تصویری «هفت» در سال 91 شب گذشته 25 اسفندماه از شبکه سوم سیما پخش شد. این برنامه به اکران نوروزی فیلم ها در سینماهای کشور اختصاص داشت و در این برنامه عوامل فیلم های نوروزی درباره فیلمشان صحبت کردند.

در ابتدای برنامه محمود گبرلو مجری و سردبیر «هفت» با اشاره به اتفاقاتی که سال 91 برای سینمای ایران رخ داده بود عنوان کرد: سال 91 برای سینمای ایران سال بسیار پرتنش، پرشور، پرهیجان و پر از اختلاف سلیقه بود. لازم است یک بار سینمای ایران را مرور کنیم و اتفاقات را مورد بررسی قرار دهیم. اختلاف نظرها باعث شده که از پیشبرد سینمای ایران در سال 91 دورشویم.

وی ادامه داد: نیاز است سال 91 را مورد بررسی قرار دهیم و ضرورت دارد همه اهالی سینما و تولید کنندگان در کنار هم باشند و اختلافات را با گفتگو حل کنند. سینما بستر اندیشه است و برای رسیدن به سینمای آرمانی و مطلوب راه درازی در پیش داریم. لازم است کاری کنیم که سینمای ایران سرشار از امید و هیجان باشد تا تماشاگر ایرانی را هم با خود همراه داشته باشیم.

وی درباره برنامه «هفت» توضیح داد: «هفت» همراه تماشاگر و سینماگران ایرانی است و کمک می کند که به ارتقای سینما اهمیت دهد. «هفت» همیشه زنده هست و خواهد بود چون سینمای ایران خواهد بود. اگرچه ممکن است آدم ها در این برنامه بیایند و بروند.

نظرسنجی برنامه اختصاص به طرح این سوال داشت که کدام فیلم در اکران نوروز 92 موفق تر خواهد بود. در پایان برنامه از میان فیلم های «تهران 1500»، «حوض نقاشی»، «رژیم طلایی»، «رسوایی» و «قاعده تصادف»؛ فیلم «رسوایی» بیشترین رای را از آن خود کرد.

جدول گیشه سال 91 سینمای ایران و اعلام فیلم های "یک میلیاردی"، فیلم های با فروش بالاتر از 500 میلیون تومان، فیلم های 300 و 200 میلیونی و فیلم های زیر 200 میلیون بخش بعدی برنامه شب گذشته بود...


ادامه مطلب


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:33 ] [ ابوالفضل صفری ]

                          

نیکی کریمی داور بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ شد     

نیکی کریمی داور بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم پراگ شد      

 

به گزارش سینمانگار، نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینمای کشورمان داور بیستمین جشنواره بین المللی فیلم پراگ شد.

بیستمین جشنواره بین المللی فیلم پراگ در حالی از فردا دوشنبه(28 اسفندماه) در کشور جمهوری چک آغاز خواهد شد، که نیکی کریمی به عنوان یکی از داوران بخش اصلی این رویداد حضور خواهد داشت.

همچنین فیلم «سوت پایان» آخرین ساخته نیکی کریمی در بخش پانورامای آسیا این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینمانگار، نیکی کریمی در روزهای اخیر مشغول بازی در فیلم «لاله» به کارگردانی اسدالله نيک نژاد بوده است. وی از 28 فروردین با تئاتر «شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی به روی صحنه خواهد رفت.

کریمی در مقام کارگردان فیلم‌هایی چون «یک شب»، «چند روز بعد» و «سوت پایان» را در کارنامه دارد.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:27 ] [ ابوالفضل صفری ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ برای پیشرفت روز افزون هنر نمایش در ایران نوشته شده با کمک همه هنر دوستان
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


آپلودشارژ رایتلحافظچت رومعکسفالخریداسم های ایرانی